banner

ITIL – Hype eller substans?

De sidste par år har ITIL været et af de mest omtalte og hypede emner – men er der noget om det?

ITIL er Best Practice for hvordan arbejdet i en IT afdeling struktureres og ledes, hverken mere eller mindre. I ITIL får du en grundig viden om hvilke funktioner en IT afdeling bør have, hvilke processer og aktiviteter der skal udføres, og hvordan teams kan struktureres på den bedste måde.

Hvorfor så al hypen – og hvorfor nu?
ITIL har eksisteret siden starten af 90''erne, men har levet en stille tilværelse frem til midt i 2000-tallet. Da begyndte der at komme fokus på modenheden i IT afdelingen i de største virksomheder, og her var ITIL et rigtig godt værktøj – man kunne sammenligne ens egen IT afdeling med Best Practice, og få viden og inspiration til at gøre tingene bedre.

Alle "de store" kører ITIL, simpelthen fordi det er den mest komplette og bedst dokumenterede Best Practice. ITIL er nu begyndt at blive hvermands eje da også mindre virksomheder begynder at fokusere på modenheden i IT afdelingen.

Er der substans i ITIL?
Ja – men hvis man er en mindre IT afdeling, dvs. mindre end 75 mand i IT funktionen, så kræver ITIL en del omtanke, da materialet er så omfattende. Er man en virksomhed i SMB segmentet som går i gang med ITIL vil man typisk have svært ved at skelne vigtigt fra mindre vigtigt, og ITIL kan derfor være en meget stor mundfuld.

Derfor har vi udviklet et SMB Roadmap, som er et standard ITIL implementeringsforløb målrettet danske virksomheder med mellem 5 og 50 mand i IT afdelingen. På baggrund af vores erfaringer har vi udviklet vores egen "Best Practice for Best Practice", og giver erfaringerne videre til dig i et to dages workshop forløb. Efter forløbet har I fået indsigt i Best Practice, og I har fået lagt en plan for hvordan I øger modenhed i IT afdelingen.

Nærhed og tilgængelighed

figur

Vore kunder er det absolut vigtigste aktiv i forretningen. Derfor er nærhed til vore kunder både før, under og efter handlen en naturlig del af vores service uanset om der er tale om langvarige projekter, løbende licensstyring eller simple hardware leverancer! Når uheldet er ude skal der reageres hurtigt. Derfor er det en selvfølgelighed, at vi har en høj tilgængelighed samt en hurtig respons. Således sikrer vi effektiv problemløsning og øget kundetilfredshed – og i bund og grund er det jo det det handler om!
VMware partner logo       HP Partner logo       mennomaat BPMark print base       LenovoBusinessPartner
VALit ApS - Københavnsvej 81 - 4000 Roskilde - Telefon: 4141 2121 - Mail: salg@valit.dk
Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Når du besøger vores hjemmeside, accepterer du automatisk vores brug af Cookies.